Handelsbetingelser

Bestilling

  1.      KØB trin-for-trin.
  2.      Find den ønskede vare.
  3.      Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet “Læg i kurv”.
  4.      Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.

Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. ‘Opdater kurv’, hvis du vil se prisen efter ændringerne.
Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder “Gå til kassen”.
På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.
Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik “Forsæt”.
Bekræft ordre – opsamling af bestilling og en data du har indtastet.
Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på “Afslut køb”. Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.
Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.

Betaling

Malia v/Lene Larsen
modtager betaling med pay pal, bank overførsel. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Malia v/Lene Larsen krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Fortrydelsesret

o    Forbrugeren har nu 14 dage til at meddele jer at de fortryder købet og herefter 14 dage til at sende den retur.

o    Forbrugeren kan fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt.

o    En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.

Hvis varen er brugt, skal der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse skal forbrugeren ikke have retur.

Levering

Malia v/Lene Larsen  sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer Malia v/Lene Larsen  kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Malia v/Lene Larsen naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage.Malia v/Lene Larsen tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger der registreres på Malia v/Lene Larsen, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Malia v/Lene Larsen

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen “Funktioner” og menupunktet “Internetindstillinger”.

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve “kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke hos Malia v/Lene Larsen på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Malia v/Lene Larsen, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Malia v/Lene Larsen Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

Reklamationsret

Malia v/Lene Larsen yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Malia v/Lene Larsen indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Malia v/Lene Larsen
 returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Malia v/Lene Larsen
Olgas alle 4
6000 kolding
Email: shop@jaxwax.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Malia v/Lene Larsen har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Returnering

Når du har meddelt Lene Larsen, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne returneres hurtigst muligt eller inden for 14 dage til:

Malia v/Lene Larsen
Olgas alle 4
6000 kolding

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor også kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering.